REGULAMIN OGÓLNY SERWISU OPENBROKER
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z serwisu internetowego Openbroker, dostępnego pod adresem www.openbroker.com.pl (dalej jako “Serwis”).
- Właścicielem i administratorem Serwisu jest Openbroker, ks. Jana Gałeczki 22A/2, 41-516 Chorzów NIP: 6341020449, REGON: 272725123 (dalej jako “Usługodawca”).
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
- Regulamin określa w szczególności:
- rodzaje i zakres usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu,
- warunki świadczenia usług, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług,
- prawa i obowiązki Usługodawcy oraz użytkowników Serwisu,
- tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy użytkownik Serwisu ma obowiązek zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu i przestrzegania jego postanowień.
2. DEFINICJE
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Serwis – serwis internetowy Openbroker dostępny pod adresem www.openbroker.pl, umożliwiający publikowanie ogłoszeń nieruchomości oraz zlecenie usługi pośrednictwa.
- Usługodawca - Openbroker, NIP 634 102 04 49.
- Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu.
- Konto – przydzielona danemu Użytkownikowi, identyfikowana za pomocą loginu i hasła, część Serwisu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu.
- Ogłoszenie – informacja o nieruchomości zamieszczona w Serwisie przez Użytkownika lub Usługodawcę.
- Usługa pośrednictwa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika, polegająca na pośredniczeniu w obrocie nieruchomościami.
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie usług oferowanych przez Serwis.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące usługi:
- Założenie i prowadzenie Konta Użytkownika,
- Publikacja Ogłoszeń dotyczących nieruchomości,
- Wyszukiwanie Ogłoszeń zamieszczonych w Serwisie,
- Zlecenie usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
- Kontakt z Usługodawcą za pośrednictwem formularzy kontaktowych,
- Otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną (newsletter).
- Korzystanie z usług, o których mowa w ust. 1 pkt ii.), iv.) i vi.) wymaga posiadania Konta w Serwisie.
- Korzystanie z usług, o których mowa w ust. 1 pkt i.), iii.) i v.) nie wymaga posiadania Konta w Serwisie.
4. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem przerw technicznych i konserwacyjnych, w wyłączeniem usług wymienionych w pkt. 5. c. i d.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu:
- Urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- Przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies, w aktualnej wersji,
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Użytkownik korzystający z Serwisu jest zobowiązany do:
- Korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu,
- Niepodejmowania działań, które mogłyby zakłócić funkcjonowanie Serwisu,
- Nieumieszczania w Serwisie treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
- Przejściowego zaprzestania świadczenia usług ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Serwisu,
- Wysyłania na adresy e-mail Użytkowników komunikatów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz informacji o zmianach w Regulaminie,
- Zablokowania dostępu do zasobów Użytkowników zawierających treści niezgodne z prawem, dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami Usługodawcy.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Usługodawca.
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO oraz innymi obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawiera Polityka Prywatności.
9. REKLAMACJE
- Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w Regulaminie nie są realizowane przez Usługodawcę lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Reklamacje można składać:
- Drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@openbroker.com.pl,
- Pisemnie na adres siedziby Usługodawcy.
- Reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez Usługodawcę.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest dostępny na stronie Serwisu w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 Marca 2025 roku.
Kontakt z Usługodawcą:
- Adres: Openbroker, ks. Jana Gałeczki 22A/2, 41-516 Chorzów
- E-mail: biuro@openbroker.com.pl
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z Regulaminem, prosimy o kontakt.